Sikker Handel
Hos Bautik.dk vil vi gerne sikre os glade og tilfredse kunder. Derfor benytter vi os af tredjepart systemer som E-mærket og Trustpilot.
E-mærket
E-mærket er den danske certificeringsordning, der arbejder for tillidsfuld e-handel mellem kunder og erhvervsdrivende.
Trustpilot
Bestilling & Betaling
- Alle priser er inkl. moms og andre afgifter.
- Priserne er dagspriser.
- Når du handler med Bautik.dk indgås aftaler på dansk.
Alle ordrer til Bautik.dk bekræftes automatisk pr. email. Er der mod forventning udsolgt eller restordre på de bestilte varer, vil du blive kontaktet af os hurtigst muligt og oplyst om, hvad vi kan gøre i sagen. Ved udsolgte varer eller restordre er Bautik.dk i stand til slette varer på din ordre og samtidig reducere betalingsbeløbet Vi kan derimod ikke sætte ekstra varer på en ordre og dermed øge betalingsbeløbet. Ønskes flere varer, skal du oprette en ny ordre.
Betaling
På www.bautik.dk kan du trygt anvende dit kreditkort.
Når du indtaster dine adresse- og kreditkort-oplysninger, sker det på en forbindelse, der er sikret med SSL (Secure Sockets Layer). Dette betyder, at oplysningerne er krypteret, så ingen uvedkommende kan aflæse dem. Beløbet trækkes først ved afsendes af din bestilling. Der kan betales med:
• Dankort
• Mastercard
• Maestro
• Visa
• Eurocard/Mastercard
Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Bautik.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
(Nævn de internationale kortudstedere, der kan benyttes hos jer, sammen med de udløbsperioder, der er for reservationer for de enkelte kortudstedere.)
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Levering & Fragt
Bautik.dk leverer varer i hele Danmark og Europa.
Bautik.dk leverer din ordre hurtigst muligt. Bliver typisk leveret på 2-7 hverdage.
Fragtpriser
Fragtpriser afhænger af hvilken vare det er og om det er til brofast ø.
Fragtpriser (Danmark og brofaste øer) | |
Tilbehør til døre og vinduer (Greb, lås etc.) | Kr. 55 (Gratis til Pakkeshop for køb ved over 500,-) |
LED Belysning | Kr. 55 (Gratis til Pakkeshop for køb ved over 500,-) |
Døre, Vinduer og elementer under 10kg | Kr. 250/stk (Maks Kr. 495) |
Døre, Vinduer og elementer over 10kg | Kr. 495 - Uanset antal. |
Vinyl Klikgulv | Kr. 495 - Uanset antal. |
Bornholm, Samsø og andre ikke brofaste øer | |
Tilbehør (Greb, lås etc.) | Kr. 55 (Gratis til Pakkeshop for køb ved over 500,-) |
LED Belysning | Kr. 55 (Gratis til Pakkeshop for køb ved over 500,-) |
Døre, Vinduer og elementer under 10kg | Kr. 250/stk (Maks Kr. 1450) |
Døre, Vinduer, Vinyl klikgulv og elementer over 10kg | Kr. 1450 - Uanset antal |
Det tilstræbes, at varen leveres på den aftalte dato, men Bautik.dk kan ikke udelukke, at der kan ske fejl, så varen bliver forsinket.
Bautik.dk er ansvarlig efter dansk rets almindelige regler.
Vedr. Døre, Vinduer og Vinyl Klikgulv
Døre, Vinduer og Vinyl Klikgulv i Danmark (Inkl. Brofaste øer) sendes med Brink Transport, AH Fragt eller Danske Fragtmand afhængig af volumen på ordren.
Alle varer leveres som udgangspunkt i gadeplan/fortovskant. Derfra skal du selv sørge for transporten til dit hus
Det skal være muligt for en lastbil at køre til leveringsadressen.
Modtagelse af varer
Dine bestilte varer bliver leveret med lastbil.
På leveringsadressen skal der gerne være én til at modtage/kvittere for godset og tjekke for evt. fragtskader. Det er meget vigtigt, at du går varerne omhyggeligt efter, mens fragtmanden er der. Hvis ikke der er nogen til stede til at kontrollere varerne ved modtagelsen, skal det noteres på fragtbrevet at godset må stilles. Hvis varen stilles, er det på egen risiko.
Er der ingen til at modtage varerne og intet andet er aftalt, så vil varen blive forsøgt leveret igen efter ny aftale med dig. I så fald betaler du selv for returnering af fejlleveringen og en genlevering af varen.
Synlige skader
Er der synlige skader på godset eller emballagen bedes det noteret på fragtbrevet mens chaufføren stadig er der, da det letter din reklamationssag betydeligt, ved f.eks. fragtskader.
Skjulte skader
Godset kan godt have fået en skade, som ikke kan ses på emballagen. Pak derfor dine svare ud hurtigst muligt og kontrollere dem. Er der en skade, som ikke kunne ses på emballagen, bedes den meddelelt Bautik.dk straks, og inden 7 dage.
Skulle uheldet være ude og dine vare har fået en skade, så vil sagsbehandlingen gå meget hurtigere hvis vi kan få oplyst ordrenummer, leveringsdato, og nogle digitale billeder af godset og skaden.
Fortrydelsesret & Reklamation
Der er for forbrugere 14 dages fortrydelsesret på varer, regnet fra den dag de modtages. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Kontakt os derfor altid inden en evt. returnering og gerne med det oprindelige ordrenr., så vi kan finde tilbage til din forsendelse. Du kan sende en mail til salg@bautik.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Omkostningerne til returneringen skal du selv afholde, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Aftales det, at vi sørger for returneringen, så fratrækkes returomkostningerne i det tilbagebetalte beløb.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for døre og vinduer.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: Kr. 1000
Emballage og varens stand, når du sender den tilbage:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen, hvis du samtidig giver os besked.
Ingen Fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Det går sig gældende for alle døre og vinduer på specialmål.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage.
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Bautik.dk
Stærmosevej 18
5683 Haarby
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Køber betaler selv alle fragtomkostninger også ved fortrydelse af køb.
Reklamation
Bautik.dk yder forbrugere 2 års reklamationsret i henhold til købeloven på fejl og mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Fejl og mangler opstået ved normal anvendelse skal meddeles indenfor rimelig tid efter at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget og senest 24 måneder efter købet. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Det er vigtigt, at døre og vinduer ses grundigt efter inden de monteres.
Alle fejl eller mangler udbedres hurtigst muligt, enten ved reparation eller ombytning af varen afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slidtage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriseret indgreb.
Varen sendes til:
Bautik Stærmosevej 18, 5683 Haarby.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Carsten Van Bruun Jespersen Tlf +45 60623802 eller på E-mail salg@bautik.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Du kan klage til Forbrugerklagenævnet:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Pricerunner Købsgaranti
Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner.
For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for 60 minutter at registrere dig på deres hjemmeside. Det er gratis og tager kun et øjeblik. Få PriceRunner Købsgaranti i dag.
Hvis du ønsker, at dit køb skal dækkes af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som forbruger. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er beskadiget, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.
Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti omfatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.
For de endelige betingelser og oversigt over kategorier, der ikke er omfattet af garantien, besøg PriceRunner.
Kun en del af butikkerne på PriceRunner er omfattet af Købsgarantien. Vi er en af disse butikker. På deres tjeneste er butikker, der er omfattet af garantien, markeret med Købsgaranti-symbolet ved deres navn. Målet med Købsgarantien er, at forbrugere, der handler på nettet, skal kunne føle sig mere trygge.
Siden 2000 har PriceRunner hjulpet millioner af danskere med at finde den bedste pris. Tjenesten har altid været både gratis og uafhængig og har til formål at gøre det lettere for forbrugere at sammenligne produkter, priser og butikker.
E-markedsføring
Der udsendes ingen e-mail-reklamer, nyhedsbreve eller lignende fra www.bautik.dk, medmindre kunden selv aktivt har tilmeldt sig dette.
Ansvar & forbehold
Alle bygninger er forskellige, og der er forskellige forhold og forudsætninger for ethvert hus. Derfor er alle montagevejledninger – både skriftlige og verbale – af vejledende karakter. Det er dit eget ansvar at rådføre dig med en byggeteknisk rådgiver.
Kontaktinformation
Bautik ApS
Stærmosevej 18
DK 5683 Haarby
CVR: 42496219
Tlf +45 60623802
Email: salg@bautik.dk
www.Bautik.dk
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Bautik.dk
Stærmosevej 18
5683 Haarby
E-mail: salg@bautik.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Kontakt
Skulle du mod forventning have problemer med varer fra os, så kontakt os endelig, vi er klar til at hjælpe.
www.bautik.dk
tlf. +45 60623802
E-mail: salg@bautik.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 06.12.2023